|
Conflicte laboral, ex professora
Publicat per Mireia Feliu el 16-02-08 a les 11:28:23
Escric com a ex professora de l'escola, com a ex alumna i com a membre de l'associació de músics professionals de Badalona.
Conec, per tant , la realitat de l'escola, conec la direcció, la seva gestió i conec els músics tancats allà.
Expresso tot el meu suport als vuit professionals tancats a l'escola, i vull expressar també la meva total indignació per com s'estan esdevenint els fets.
En primer lloc: aquests vuit treballadors han estat allà treballant sense contracte i sense seguretat social, crec que tothom estarà d'acord en que això és totalment denunciable i penós que es doni a qualsevol lloc però molt més en una escola municipal.
No entenc com es pot estar defensant aquesta gestió des de cap lloc, ni des de la direcció de l'escola, ni des del Patronat, ni des del regidor ni des de l'alcaldessa. Si fins ara s'han fet les coses malament, d'acord, però quin sentit té defensar el que no és defensable?no ja moralment ni èticament, legalment!!
Tots sabem que aquests vuit professors no són ni becaris ni autònoms. Es pot demostrar. A més, per què la gerència ha pressionat per tal que signessin uns documents que els obligava a acceptar aquests termes (amb 2/8 anys de retard) i sinó anaven fora? cau pel seu propi pes.
Per una altra banda, no em sorprèn que s'hagi arribat a aquest punt coneixent com coneixo personalment i professionalment al Quique Soriano i al Ramon Montoliu. El funcionament de l'escola ha estat sempre d'escola privada, però resulta que des del 2006 es va adscriure al conveni municipal i per tant va passar a ser una escola municipal a tots els efectes.Des d'aleshores, temes com elecció de càrrecs, legalitat, representació legal etc...més que anar arreglant-se, ha anat empitjorant, amb una negativa de la direcció a la transperència i a l'acceptació de les normes democràtiques, per no parlar de les mentides, manipulacions i falses acusacions que van escampant de tothom que gosi qüestionar-lis res. La prova està en aquests professors acomiadats. Per cert, un d'ells diuen que és per 'falta de sintonia' !!!!!! És aquest un motiu per fer fora algú d'una escola pública ????????
Però sincerement, el que em fa més mal és veure la reacció dels altres professors de l'escola, companys dels vuit tancats a l'escola. No és que la reacció dels polítics no em faci mal, crec encara una mica en la política ( cada dia menys ) però podria dir que esperava menys d'ells.
D'un claustre d'aproximadament 21 persones, poques persones han fet costat als professors que durant anys han compartit aules i escola amb ells. Les raons (les he sentit en persona a les reunions de l'associació de músics professionals de Badalona i en altres llocs ) són diverses:
- que ells ja sabien que eren autònoms o becaris: totalment fals. S'han cregut una altra vegada les mentides que ha explicat la gerència/direcció. Ells no ho sabien. Per què es creuen a la direcció abans que a ells? qui ha d'amagar alguna cosa?
- ells ja sabien que entraven a treballar sense contracte: d'acord. Qui és el culpable?el que accepta la feina o el que permet aquesta situació? els immigrants sense papers que agafen una feina sense contracte o els empresaris que els 'contracten'?els nens que treballen o els que els que els hi donen feina?
- que ells també han estat molts anys sense contracte: perfecte! Si a mi m'han tractat injustament i il.legalment durant un temps, ara et toca a tu, no et queixis, no tens cap dret, que per aquí hi hem passat molts.
Francament, no entenc que el professorat es posicioni d'aquesta manera. Només hi ha una explicació: por i covardia. Por de posar-se a la direcció en contra, por de perdre la feina, i covardia per no defensar uns companys que estan en unes condicions molt més dolentes que les seves. Però que fàcil és parlar des d'aquesta posició, no? jo el que faria és canviar la situació laboral dels professors que parlen així per la dels que estan tancats: a veure si pensen igual quan no es puguin posar malalts perquè no poden agafar la baixa, quan no cobrin a les vacances, quan cobrin cada 3-4 mesos etc...
Tant de bo mai es trobin en una situació en que necessitin el suport i la solidaritat dels seus companys.
Tant de bo rectifiquin.
Tant de bo, almenys, s'acostin per l'escola i parlin i preguntin a aquests vuit professors quin és el seu punt de vista, en comptes de creure cegament en el que diu la direcció/gerència.
Tant de bo els polítics cumplissin la seva paraula quan els hi van prometre un acord que incumplien l'endemà.
Tant de bo la gent es movilitzi per donar suport a aquesta gent.
Tant de bo.
Mireia Feliu
|
Respostes a aquest article:
Respondre amb un nou article
|